woensdag 10 oktober 2012

Fietsen 2012

Gisteren ben ik voor het laatst dit jaar op de fiets naar mijn werk gereden. Het is nu 's morgens te donker om veilig tempo te maken. In 2012 ben ik 10 keer op de fiets gegaan, totaal zo'n 460 km.
Op vrijdag 13 april ben ik natgeregend op de terugweg, dat was de eerste keer tijdens dit woon-werkverkeer. Ik ben dan ook een mooiweerfietser (lees: droog weer en weinig wind, uit westelijke richting).

Op de website van de Groenzoom kwam ik een verslag tegen van een fietstocht van de CU Lansingerland. Op een van de foto's staat een deel van mijn fietsroute. Zie hieronder. Het is een alternatieve route langs de nieuwbouw bij de Brielse Meerstraat in Berkel en Rodenrijs. Door het ontbreken van verbinding Wilgenlaan-Naardermeerstraat is dit de kortste weg. Is het pad op de achtergrond nu een stoep of een fietspad? In ieder geval is hier een olifantenpad!
onderdeel van mijn woonwerkfietsroute in 2012
Op de site van Lansingerland las ik dat de brug tussen de Wilgenlaan en de Naardermeerstraat in juni 2013 klaar is. Dat zullen we wel zien, volgend jaar.

2 opmerkingen:

Peter zei

Da's ook toevallig op vrijdag de 13e natregenen terwijl je een mooiweerfietser bent. Je zou er bijgelovig van worden!

Henk zei

Gelukkig ben ik niet bijgelovig (even afkloppen).