zondag 31 oktober 2010

OV-chipkaart

De afgelopen tijd heb ik tweemaal op saldo gereisd. Van metro- / randstadrailhalte Leidschenveen, naar Rotterdam. Zoals op bovenstaand overzicht te zien is, kostte me dat steeds € 1,41.

Ik reis op een NS jaartrajectkaart van Capelle Schollevaar (zone 5321) naar Den Haag Centraal (zone 5400). Aan beide zijden heb ik een stad/streek aanvulling van 3 zones.

Voorbeelden van tarieven, gevonden op internet:

Ret.nl:
Saldo reizen vol tarief
basistarief € 0,78
kilometertarief stadsregio Rotterdam € 0,120

9292ov.nl:
Van Leidschenveen in Den Haag
naar metro Rodenrijs in Berkel en Rodenrijs
Basistarief € 0,78
Reistarief € 1,53
Totaal € 2,31

Opgave:
Verklaar het door mij betaalde bedrag van € 1,41 en geef het betreffende basis- en kilometertarief.

Geen opmerkingen: