donderdag 24 september 2009

xs4all (2)

Een week geleden heb ik bij xs4all een klacht ingediend over de vervelend verlopen overstap van ADSL XS4ALL/KPN naar XS4ALL Only. Vandaag kwam het antwoord:

Ik vind het jammer dat er op uw locatie geen hogere snelheid leverbaar is dan wat u nu haalt.
Om die reden bent u ook overgezet naar een ADSL Start abonnement. U betaalt dus nu wel een gepast bedrag voor de snelheden die u afneemt.
U heeft ook de kosten voor een downgrade niet hoeven te betalen.
Hiermee bent u alsnog goedkoper uit dan als u de dienst via KPN afneemt.
Als u nog vragen hebt, dan hoor ik dat graag van u.

Netto resultaat van de overstap: een nieuw modem en een abonnement dat 10 euro per maand goedkoper is.

Als het inderdaad technisch niet mogelijk is om een hogere snelheid te leveren, kan een andere ADSL provider dat ook niet. Het koperdraadje in mijn huis blijft naar dezelfde wijkcentrale lopen. Internet sneller dan 3 Mbit/s kan "op mijn locatie" alleen via Ziggo?

2 opmerkingen:

Peter zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Peter zei

Hoi Henk,

Volgens speedtest moet je toch (via Wanadoo ADSL... dus Online) een snelheid kunnen halen van ongeveer 840 KByte/sec, wat dus neerkomt op 6720 kbps. Twee keer zo snel als wat je nu hebt.... maar ja 't is de vraag of je weer de ellende van overstappen op de hals wilt halen.

Speedtest is overigens wel een wat gedateerde site (Wanadoo bestaat al jaren niet meer). Ik heb mijn downloadsnelheid even live getest, en deze zijn hoger dan wat ze op postcode opgeven.

h.gr. Peter