maandag 24 augustus 2009

Breda

Lang, lang geleden hadden mijn oudste zoon en ik het idee om een rondje Breda te fietsen. Inmiddels is hij het huis al uit, maar uiteindelijk was het maandag 17 augustus zover: we gingen naar Breda. Tegen 9:00 uur ontmoetten we elkaar op het fietspad langs de A16 bij Rotterdam Zuid. J. wist de weg tot Dordrecht, ik van Dordrecht naar de Moerdijkbrug.

Moerdijkbrug

Vanaf de Moerdijkbrug fietsten we de Lf11 route. Langs Lage Zwaluwe, Hooge Zwaluwe, Helkant, Wagenberg en Terheijden, allemaal dorpen en buurten van de gemeente Drimmelen. Deze route was een beetje een omweg, maar wat betreft omgeving wel de moeite waard. Om een uur of twaalf waren we in Breda.

Vroeger woonden mijn grootouders in de Eleonorastraat in Breda, in een wijkje met noodwoningen van vlak na WOII. Dat is nu slechts een herinnering, de nieuwbouw is klaar, zo te zien. Er was zelfs geen straatnaambordje meer.

v/h Eleonorastraat...


Ginnekenmarkt

De Ginnekenmarkt was nog als vanouds.
Na een tussenstop in de Karnemelkstraat (dat verkopen ze in ieder geval niet bij de Mac), reden we via de kortste weg en met soms een slopende westenwindkracht 4 tegen terug naar de Moerdijkbrug. Op de brug hadden we gelukkig echt zijwind en naar Dordrecht zelfs soms wind mee. Om kwart voor vijf namen we afscheid van elkaar op het ontmoetingspunt van 's morgens. Daarna mocht ik weer de Van Brienenoordbrug over (naar boven 12 km/u in de eerste versnelling, angstig langs de middenstreep). Om tien voor half zes was ik weer thuis.

Totaal gefietst: 130 km;
Reistijd: ca. 9 uur;
Fietstijd: ca. 7 uur.

Geen opmerkingen: