zondag 14 maart 2010

Verrassing

Vroeger ging ik met mijn kinderen wel eens op zomertoer. Dan gingen we bijvoorbeeld naar Amsterdam Centraal om (toen voor het eerst!) met een dubbeldekker te gaan.
Gisteren namen mijn kinderen mij een dag mee met de trein. Zonder dat ik wist wat mij te wachten stond, werd ik 's morgens om half negen opgehaald en gingen we met de auto op pad. Na 700 meter stopten we op de parkeerplaats van station Capelle Schollevaar. Met een rozet '50 Abraham' op en een opblaas-vijftig heb ik met mijn kinderen rondgetreind. Ze hadden een quiz gemaakt met 50 (!) vragen over de stations waar we langskwamen.
Eerst gingen we naar het stedelijk museum in Alkmaar. Daar was een tentoonstelling over vier eeuwen vervoer in Noord-Holland. Het gedeelte van die vierhonderd jaar dat ik daar heb meegemaakt (1960-1973) kwam mij wel bekend voor. Vooral de bussen van de NACO, erg leuk om terug te zien.
Vervolgens gingen we via Hoorn, Amsterdam, Baarn naar Utrecht. Daar stonden we te wachten op de trein naar Maastricht. Aan de andere kant van het perron stopte de intercity naar Arnhem. Daar zijn we in gegaan. Leuke schijnbeweging hoor! Na een overstap te Arnhem kwamen we in Zutphen aan. Daar hebben we gegeten (M).
Ten slotte zijn we via Apeldoorn terug gegaan naar Capelle. Hierbij kwamen we langs twee stations waar ik nog niet eerder geweest was: Voorst-Empe en Apeldoorn De Maten.

Hartelijk dank voor deze verrassende dag!!


Welk station in een mij zeer bekende plaats is gebouwd in 1960 (mijn geboortejaar!)? Op de achtergrond de spoortunnel in de Laan der Nederlanden in die plaats.



De lunch was ook bijzonder smakelijk

Geen opmerkingen: